blomma från hawaii

Aktuella kurser

✨✨✨✨✨✨
PÅGÅR NU!
TRYGG-TRYGGARE-TRYGGAST   
EN 4 VECKORS- ONLINEKURS I ATT ÅTERSKAPA LUGN & TRYGGHET I KROPPEN GENOM ATT REGLERA TRAUMATISK STRESS -EN RESA MOT MERA LÄTTNAD-LUGN & LIVI LIVET!

Ny kurs beräknas starta i februari 2023

Trauma behöver inte innebära olyckor, våld, övergrepp eller katastrofer som vi utsatts för (för mycket & för överväldigande på kort tid) Trauma kan lika väl handla om "för lite under för lång tid." T ex för lite omsorg, känslomässig närvaro, hjälp med känslomässig reglering under din uppväxt. För lite stöd, avsaknad av gott ledarskap under en lång tid eller att t ex ha levt länge i en relation där du inte blir mött, får bekräftelse, förståelse eller stöd.
Oläkt trauma sitter i kroppen. Det kan bl.a. regleras via kroppen med hjälp av övningar som återskapar känslan av trygghet & stöd igen. Och du behöver inte gå in i historien kring varför eller hur det blev som det blev. Du behöver bara möta ditt nervsystem här och nu och lära dig nya sätt att trygga upp & reglera det. I en viss följd, rätt ordning;
V A R S A M T   &  T R Y G G T.
Hur gör man då ?
Genom nästa 4-veckors onlinekurs som startar den 13 nov-22 ges du rätt sorts verktyg som appliceras i rätt ordning för ditt nervsystem, så att du kan sskapa trygghet och lugn på insidan och börja fungera optimalt igen. Det är en inbjudan till din egen resa mot läkning och en "friare version" av dig själv.

Kursen erbjuder dagliga övningar från mestadels Somatic experiencing ( som stöds av traumaforskning) varje morgon samt regelbundna zoommöten live på kvällstid där du har möjlighet att öva tillsammans med andra i grupp samt dela egna erfarenheter. (valfritt)
Om ångest och maktlöshet har stulit tillräckligt av din energi fram till nu, så kanske detta är för dig?

Investering 4200 kr för 4 veckors full  guidning genom kursen.
Därefter har du ytterligare 5 månaders tillgång till portalen.
Vid delbetalning 2200kr x 2

Du investerar 25 kr/dag i dig själv under 6 månader.


För mer specifik info  eller för att stå på en väntelista inför nästa kursstart, maila;
vicstridh@gmail.com
(OBS! att stå på en väntelista innebär att du får info om exakta datum för nästa kursstart, det innebär ingen anmälan)

www.victoriastridh.se
"För mera Liv ✨i livet! “
✨✨✨✨✨✨

Ytterligare verktyg;
VAD ÄR EFT-
eMOTIONAL FREEDOM TECHNIQUE

EFT tapping, Emotional freedom technique(knackmetoden) vid stress, ångest och trauma-för djup stressreglering. Ett verktyg som primärt adresserar stressnivåerna i kroppen och reglerar dem för att vi så småningom ska kunna fungera optimalt kognitivt & känslomässigt.

Schema över knackpunkterna på överkroppen.
(källa:Nick Ortner) ►

LÄR DIG & PROVA TAPPING!
Kom igång och "tappa"/knacka med hjälp av The Tappingsolution och Jessica Ortners introduktionsvideo.
Lär dig var de specifika knackpunkterna/akupressurpunkterna sitter.

FORSKNING:
Kika på Dr Peta Stapeltons TED talk: "Is Therapy facing a revolution?" där hon pratar om "den fjärde vågens psykologi" som inkluderar soma/ kropp och då särsklit EFT.  Samt klippet med hennes forskning vid Bond University Australia gällande de fysiologiska effekterna på hjärnvågorna, vid användandet av EFT tapping/knackningar. 

Känner du dig lite nyfiken att prova?

Varför EFT?
Vi kan sällan fungera optimalt när vår kropp är i ett konstant stresspåslag.
Vi får då svårare att tänka ut saker, att planera och ta in information. Vi kanske snubblar på orden och till och med helt tappar förmågan att prata och uttrycka oss då vi är under stark press. Kan du känna igen dig?
Vi kan även lättare hamna i konflikt & bli irriterade på andra när vi själva är stressade.

Har vi varit med om traumatiska upplevelser eller fått diagnosen PTSD så finns ofta vår upplevelse kvar i kroppen, i en fight/flight eller freeze-respons. 
Då är det kroppen vi först behöver hjälpa till en upplevd trygghet  för att vårt sinne & vår kognitiva förmåga sedan ska kunna fungera optimalt igen.

Så först adresserar vi kroppen.
Vi kan då t ex använda oss av EFT där vi knackar på akupressurpunkter. Signaler skickas till amygdalan, fight & flight/alarmsystemet i hjärnan, om att det är OK att lugna ner sig. Faran är över. Upplevelsen i kroppen blir oftast omedelbart märkbar då lugn & ro-känslan åter infinner sig i kroppen. Kortosolnivåerna sjunker. Främre pannlob i hjärnan ( prefrontal cortex) som hjälper oss med funktioner som att uttrycka oss, planering, problemlösning & att känna empati, kan åter börja fungera. Hjärnans alla delar kan åter samverka.
Det är så otroligt lätt och fungerar så direkt att det kan vara svårt att ta till sig och tro på. Jag vill varmt rekommendera EFT som ett av de snabbaste självhjälpsverktyg som finns att ta till i vår vardag för att stressreglera!


Boka en egen session! 
mejla:
vicstridh@gmail.com


Mer information, videos och aktuell forskning:
www.thetappingsolution.com
https://petastapleton.com/
Här är en länk till självhjälp vid Trauma från Peaceful heart Network:
http://www.selfhelpfortrauma.org/

                                  Välkommen!
                                   Aloha!